Oh what a day...

18 december 2016 - Brisbane, Australië

G'day lieve allemaal! Hier ons eerste echte reisverslag van Down Under. De trip naar Australië:

Vrijdagmiddag 16 december 2016 zijn we (toch nog onder tijdsdruk, want stiekem namen de laatste voorbereidingen toch meer tijd in beslag dan verwacht) om 13:00 uur naar Amersfoort gereden. Nog even wat gegeten en gedronken bij ons mam en met ze 3e zaten we bepakt en bezakt om 16:30 uur in de trein naar Schiphol. Alles verliep op rolletjes en om 20:40 uur gingen we aanboord. We zaten in een vliegtuig van KLM met personeel van de KLM. Het voelde als businessclass. Veel beenruimte, stoelen konden goed plat, eten was heerlijk, personeel super aardig en behulpzaam. Een comfortabele vlucht van 91/2 uur naar China. Maar toen... we moesten de bagage uitchecken en inchecken naar een binnenlandse vlucht. Door het gebrekkige Engels, gebrekkige behulpzaamheid en verstrekken van foutieve informatie hebben we de volledige 3 uur moeten gebruiken om in het volgende vliegtuig te stappen. Na 2 uur vliegen moesten we wederom de bagage uitchecken en weer inchecken naar de vlucht naar Brisbane. Gelukkig verliep dit soepeler en mochten we na 2 uur instappen. Na een half uur kwam de mededeling dat wegens een technische storing iedereen moest uitstappen. Na een uur wachten in de terminal mochten we weer instappen. Omdat men het toch wel sneu vond dat we niet met ze 3e naast elkaar konden zitten kregen we een upgrade naar 'businessclass light' heb ik het maar genoemd. Whow! Nog luxere stoelen, voorzien van sloffen, een toilettas, koptelefoon, touchscreen tv met wel 50 films etc.

Zondag 18 december om 01:30 uur landen we in Brisbane Australië. Ik zo blij en gelukkig als een hoentje. 28oC. Dieudonay's eerste woorden op Australische grond waren: bhauuh! De turbulentie, het nauwelijks slapen, de spanning, de kilometers lopen op de luchthavens etc deden haar de das om. 4 Keer heeft ze overgegeven, excersist style. Huub stond al te wachten om ons mee naar hun huis te nemen. Totaal oververhit zijn ons mam en Dieudonay gelijk in het zwembad gesproken met Sue. Na de lunch ben ik even een ommetje gaan maken. Het voelde zo fijn om weer hier te zijn, het voelt als 'thuis komen'. Inmiddels was het 32oC HEERLIJK! De palmbomen en bananenbomen weer gezien, de inheemse bloemen weer geroken en 6 gekko's en een rainbow lorekiet gespot.

Nu, bijna 11 uur Australische tijd liggen we op bed. Wat een avontuur en wat fijn om hier te zijn! En we gaan nog zoveel leuke dingen doen. Het magische woord van vandaag is: GENIETEN.

Dieudonay voelt zich weer helemaal goed. Niemand heeft last van een jetlag. Onze vakantie kan beginnen! Welterusten allemaal!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marion:
    18 december 2016
    Wow! Wat een reis.. Fijn dat jullie er zijn en mooi dat jullie het magische woord ten uitvoer brengen!! Welterusten voor jullie en voor morgen (en daarna) veel plezier! Liefs
  2. Mario:
    Wow gysele,
    Dat was in ieder geval niet " quite uneventful" en volgens mij houd jij niet van saai ;). Heel veel plezier de komende tijd (dat gaat vast lukken :)) en pet a koala for us. Groetjes aan Dieudonnay en de rest.
  3. Greta:
    Fijne vakantie!
  4. Hendrina:
    18 december 2016
    Wauw! Heb nog wel aan jullie gedacht.. Hoe zou de reis verlopen... Bij jullie al nacht nu maar even acclimatiseren en heerlijk genieten daar!! Enjoy
  5. Martine:
    18 december 2016
    Veel plezier. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
  6. Marja:
    18 december 2016
    Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en dat DD weer ok is! Njoy bigtime! Ps nooit geweten dat China ruim
    92 uur vliegen is...;)

Liefs deluxe!
  7. Tonneke Bakkeren:
    Heerlijk meid! Genieten maar! xxx
  8. Bassie:
    18 december 2016
    Ppffff ik moest na je verhaal ff op adem komen...:-)
    Wat een belevenis!
    Maar fijn dat jullie er zijn en nu kunnen gaan genieten! ( ...en wij ook een beetje op deze manier..)
    Have fun!!!!
  9. Angelique:
    Wauww wat een verhaal!
    En idd nu lekker genieten
    En zie uit naar her volgend verhaal
  10. Janka:
    18 december 2016
    GENIETEN !! Das zekers het goede woord! Enjoy!! Have a great time!! Live the good life❤️
  11. Roel Arends:
    18 december 2016
    Jemig Gysele, wat een reis. Alleen aan de gedachte al, brr. Gelukkig weer allemaal oké. Heel veel plezier met elkaar en de groetjes aan miss D en je moeder.
  12. Joke:
    18 december 2016
    Een reis die vlekkenloos verloopt geeft gwen mooie verhalen ;-)
    Lekker genieten daar!
  13. Martijn:
    18 december 2016
    Lekker hoor! Helemaal aan de andere kant van de wereld... Geniet ervan, dames!
  14. Jolanda:
    18 december 2016
    Lekker genieten, heel veel plezier met jullie avontuur Down Under!
  15. Selma:
    19 december 2016
    Geland! Back! En nu kan het genieten beginnen!~
  16. Sophie:
    19 december 2016
    Jeetje, het is ook een reis zeg! En met al die overstapjes. Kan me helemaal voorstellen hoe ziek dieudonay was. Toen ik voor het eerst daar was heb ik een dag in bed gelegen en alleen maar overgegeven, ik dacht dat dat een jetlag was. Wat een heerlijke ervaring voor jullie!! Wil jullie graag blijven volgen hoor!! Geniet niet met mate!!!!